Elektromobiliai šaltu oru:
Taip, šaltas oras neigiamai veikia elektromobilius. Jų pajėgumas ir nuvažiuojamų kilometrų spektras varijuoja priklausomai nuo įvairių veiksnių, pavyzdžiui vairuotojo įpročių, temperatūros ir vairavimo sąlygų.
Paprastai ypač šaltu ar karštu oru elektromobilis nuvažiuoja apie 20% mažiau kilometrų nei įprasta. Temperatūrai esant žemiau 4°C ar aukščiau nei 46°C elektromobilio baterija nebegali veikti visu pajėgumu.
Be to, ženkliai prailgėja automobilio įkrovimo laikas. Tyrimais nustatyta, kad jeigu greitasis krovimas paprastai įkrauna bateriją iki 80% per 30 minučių, tai prie ekstremaliai žemos temperatūros (-15°C ir žemiau) per tokį patį laiką baterija įkraunama 30% mažiau.
Ekstremalios temperatūros neišvengiamai reikalauja, kad vairuotojas apsvarstytų du dalykus. Pirma – kiek toli pavyks nuvažiuoti ir antra – kiek laiko prireiks vėl įkrauti bateriją. Tai gali kiek erzinti, bet taip vis tiek yra geriau nei tvarkytis su tradiciniais degalais varomais automobiliais, kurie dažnai net neužsiveda prasidėjus šalčiams.
Kaip maksimalizuoti elektromobilio pajėgumą
Pirmiausia svarbu protingai naudoti automobilio priedus. Papildomas šildymas ar šaldymas dėl keleivių komforto reikalauja ir daugiau elektros. Tam automobilis sunaudoja daug energijos ir mažiau jos tenka važiuojamajai daliai dirbti. Sėdynės šildytuvo naudojimas vietoje stipraus kabinos šildytuvo gal padėti sutaupyti energijos ir padidinti automobilio pajėgumą nuvažiuoti daugiau kilometrų.
Taip pat svarbu palaikyti vidutinį greitį naudojant ekonomišką režimą ar panašias funkcijas, taip sutaupoma energija ir automobilis gali nuvažiuoti toliau.
Galiausiai, svarbu viską suplanuoti prieš kelionę, palaikyti pilnai pripūstas padangas ir kiek tik įmanoma pašalinti nereikalingą svorį iš automobilio. Papildomas svoris gali sumažinti automobilio pajėgumą, ypač šaltu oru.
Iš tiesų, elektromobiliai ir jų skaitmeniniai valdikliai gerai gali pasirūpinti automobilio trauka ir kontrole net ir ekstremaliomis sąlygomis.
2021-12-09