EV įkrovimo kabelio tipų informacija, skirta elektra varomų transporto priemonių vartotojams. Štai ką turite žinoti prieš įkraunant elektrinę transporto priemonę.
EV Elektromobilių įkrovimo kabelių tipai
EV 1 tipo įkrovimo laido kištukas
1 tipo kištukas yra vienfazis kištukas, leidžiantis iki 7,4 kW (230 V, 32 A) įkrovimo galią. Standartas dažniausiai naudojamas automobilių modeliuose iš Azijos region, o Europoje yra retas, todėl joje nėra daug viešų 1 tipo įkrovimo stotelių.
EV 2 tipo įkrovimo laido kištukas
Trifazis kištukas daugiausia naudojamas Europoje. Privačiose patalpose iki 22 kW įkrovimo galios lygis yra įprastas, o iki 43 kW (400 V, 63 A, AC) įkrovimo galios lygį galima naudoti tik viešose EV įkrovimo stotelėse. Daugumoje viešųjų įkrovimo stotelių yra antro tipo lizdas. Tam galima naudoti visus trifazio įkrovimo kabelius, o elektromobilius galima įkrauti tiek pirmo, tiek antro tipo kištukais. Visi įkrovimo stotelių šonuose esantys trifaziai kabeliai turi vadinamuosius „Mennekes“ kištukus (2 tipo).
Kombinuoti kištukai (kombinuota įkrovimo sistema, arba CCS)
CCS kištukas yra patobulinta antro tipo kištuko versija, turinti du papildomus maitinimo kontaktus greito įkrovimo tikslais, ir palaiko AC ir DC srovės įkrovimo galios lygius (kintamosios ir nuolatinės srovės įkrovimo galios lygius) iki 170 kW. Praktiškai, ši vertė paprastai yra apie 50 kW.
„CHAdeMO“ kištukas
Ši greito įkrovimo sistema buvo sukurta Japonijoje ir leidžia atitinkamose viešose įkrovimo stotelėse įkrauti naudojant iki 50 kW galios. Šie gamintojai siūlo elektromobilius, suderinamus su „CHAdeMO“ kištuku: „BD Otomotive“, „Citroën“, „Honda“, „Kia“, „Mazda“, „Mitsubishi“, „Nissan“, „Peugeot“, „Subaru“, „Tesla“ (su adapteriu) ir „Toyota“.
Tesla Supercharger
„Tesla Supercharger“ technologija naudoja modifikuotą 2 tipo „Mennekes“ kištuko versiją. Tai leidžia „Model S“ per 30 minučių pasikrauti iki 80%. „Tesla“ šią pakrovimo paslaugą savo klientams siūlo nemokamai. Kitoms automobilių markėms pasikrauti naudojantis šiomis krovimo stotelėmis kol kas neįmanoma.
Elektromobilių įkrovimo laidų režimai:
2 režimo EV įkrovimo kabeliai su valdymo dėžute
Antro režimo įkrovimo laidą su valdymo dėžute galima įsigyti skirtingose versijose. Dažniausiai 2 režimo įkrovimo laidą tiekia automobilio gamintojas ir jis turi jungtį prie įprasto buitinio lizdo. Ryšys tarp automobilio ir įkrovimo prievado nustatomas per dėžę, sujungtą tarp transporto priemonės kištuko ir jungties kištuko (ICCB kabelio valdymo dėžutė).
3 režimo EV įkrovimo kabeliai
3 režimo įkrovimo kabelis yra jungties laidas tarp EV įkrovimo stoties ir elektrinės transporto priemonės. 2 tipo kištukas yra nustatytas kaip standartas ES. Kad elektromobilius būtų galima įkrauti naudojant 1 ir 2 tipo kištukus, įkrovimo stotelėse paprastai yra 2 tipo lizdas. Norint įkrauti elektromobilį, jums reikia arba 3 režimo įkrovimo kabelio iš 2 tipo į 2 tipą (pvz., „Renault ZOE“), arba 3 režimo įkrovimo kabelio iš 2 tipo į 1 tipą (pvz., „Nissan Leaf“).
There are 3 standard charging levels for EV. All electric vehicles can be charged on Level 1 and Level 2 EV stations. Level 3 (also known as a DCFC or fast charger) can be used only with cars which got fast charging capability.
1 lygio EV įkrovimo stotis
1 lygis yra standartinis kištukinis lizdas. Jis turi lėčiausią įkrovimo lygį. Transporto priemonės įkrovimas gali trukti nuo 10 iki 12 valandų.
2 lygio EV įkrovimo stotis
2 lygis yra tipiškas EV kištukas. Paprastai jis įrengiamas jūsų namų garaže, taip pat daugelis viešųjų įkrovimo stočių naudoja 2 lygio įkrovimo stoteles. Įkrovimo trukmė nuo 2 iki 6 valandų.
3 lygio EV įkrovimo stotis
3 lygis dažniausiai vadinamas DCFC arba DC Fast Charge. Šios įkrovimo stotelės yra greičiausias būdas įkrauti EV transporto priemonę. Įkrovimo trukmė: nuo 15 minučių iki 1 valandos.
Tikimės, kad supratote daugiau apie EV įkrovimo kabelių tipus ir įkrovimo stotelių skirtumus.
2020-10-12