Šildymo technologija, taupanti elektromobilių nuvažiuojamą atstumą, padės greičiau pasiekti norimą temperatūrą.
Inžinerijos specialistai IAV ir Louisenthal įsitraukė į apsaugos elementų (angl. security foils) ir banknotų popieriaus plėtojimą. Taip pat sukūrė ir naują keleivių salono šildymo principą elektromobiliams.
Šis metodas paremtas plona, permatoma, nedidelės kainos ir paprasta naudoti SmartMesh technologija iš Louisenthal. Kadangi SmartMesh elementai paviršiuje turi kondukcinį tinklą, jie gali būti įdiegti įvairiose vietose. Pavyzdžiui, aplink keleivio dureles kartu su standartine šildymo sistema, kad suteiktų papildomą šildymą.
Šie elementai lengvai integruojami į duris, centrinę konsolę bei automobilio stogą. Naudodami automobilio energiją SmartMesh elementai kaista ir spinduliuoja šilumą į automobilio saloną keleiviams šildyti. Be to šios detalės yra permatomos, todėl gali būti suderinamos su automobilio šviesomis ar LED dizaino detalėmis.
Nauja šildymo sistema padės sutaupyti iki 6% elektros
Kaip teigia Vokietijos partneriai, SmartMesh sumažins automobilio šildymo iki norimos temperatūros trukmę. Be to sumažins optimalios temperatūros palaikymui reikalingą energiją apie 20%. Visa tai leis iki 6% padidinti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą.
IAV, siekdami išbandyti šiuos elementus automobilyje, atliko simuliaciją su 3D CFD įranga. Simuliacija pademonstravo, kaip nauja technologija veikia įdiegta į automobilio dureles. Rezultatas – lengvai pasiekta optimali temperatūra keleivių salone. Su SmartMesh technologija oras sušyla greičiau ir vairuotojui, ir keleiviams. Esant žemai lauko temperatūrai papildomi šildymo elementai būtų ypač naudingi. Pasiekus norimą temperatūrą šios sistemos energijos poreikis šilumai išlaikyti yra 20% mažesnis nei senesnių sistemų, taip yra dėl šilumos spinduliavimo keleivių salone. Dėl to elektromobilio nuvažiuojamas atstumas padidėja iki 6%.
Louisenthal teigia, kad SmartMesh produktai automobilių pramonėje gali būti gaminami masiniais kiekiais. Tai leistų elektromobilių savininkams lengvai gauti reikiamų komponentų. Ar šią technologiją toliau tobulins bei naudos, ar jos atsisakys – atsakys į klausimą, ar ši sistema yra tikrai naudinga.
Padidinus šildymo pajėgumą svarbiausia tai, kad šaltu oru tai padėtų sutaupyti elektromobilio nuvažiuojamų kilometrų. Būtent žemoje temperatūroje nuvažiuojamas atstumas yra mažiausias, todėl siekiama jį didinti, o ne gerinti ir taip pakankamą nuvažiuojamą distanciją esant optimalioms oro sąlygoms.
2022-03-03